‘Jagalah ALLAh, Allah pasti menjagamu!’

Trima KaSeH Sumer... (^.^)

Sunday, May 29, 2011

sila kuat



tiap kali dengar cerita orang...

cerita pasal mudah nya Allah aturkan untuk diorang mmbuatkan hati ini menjadi sangat jeles..

jeles dengan nikmat yang diorang miliki..

jeles dengan kelancaran hidup diorang

jeles dengan iman yang sentiasa ada dalam hati diorang

kadang-kadang terpikir jugak " kenapa hidup aku tak semudah diorang dapat itu dan ini dengan senang, tanpa perlu merancang dengan banyak"

dan kadang-kadang terpikir jugak

 "mungkin sebab amalan aku masing kurang, hati aku masih kureng bersih, dan iman aku masih d takuk yang lama, tidak mampu untuk menekan nafsu, tidak terdaya untuk menahan godaan syaitan.."

aku ingin kan itu dan ini, ingin kan begitu dan begini.. tapi aku tak buat apa yang sepatutnya..
Allah.. susah juga nak ada dalam perhatian Allah.. nak ada dalam kasih sayang Allah... nak jadi hamba yang terbaik untuk Allah dan jadi ummat terbaik utk Nabi Muhammad S.a.W..

kadang-kadang aku menjadi lemah.. kadang-kadang aku menjadi tidak redha.. tapi aku tidak boleh berkeadaan demikian.. kufur nikmat namanya..

mungkin kita tengok hidup orang lain senang... tapi kita tak tahu d sebalik kesenangan itu ader kepahitan yang telah mereka lalui.. ada benda yang mereka korbankan...

tapi aku masih jeles dengan diorang.. mampu menahan nafsu dan mengelakkan godaan syaitan.. kerana aku selalu kalah.. kalah untuk memerangi itu semua.. selalu sahaja tenggelam dalam dunia sendri.. dunia yang tiada manfaat..

Allah.. aku lemah ya Allah...

aku banyak dosa ya Allah..

tapi aku selalu lupa ya Allah.. dengan azab mu dan nikmat syurga mu ya Allah..






hina nya aku -.-"


5 comments:

  1. masya Allah, kdng2 Allah tak bg apa yg org lain dpat krana Allah maha bijak sana. Skiranya allah bg spt mana Allah bg pada org2 yg kita iginkan ada kmungkinan riya` akan dtng..
    maka hncurlah amalan kita. .jika tak dpt buat smua amal jgn tinggal semua.biar 1 tp istiqomah.

    ReplyDelete
  2. Allah..btol tu tuan..

    kenapa la saya ni xpnh terpikir gitu..

    asyk pk buruk jer

    Allah tahu sume kan? kita jer yg tak bersyukur.

    terima kasih tuan nasihat ini =)

    ReplyDelete
  3. hidup di dunia mmg tidak selancar hidup di syurga.. (",)

    terkadang2 kita hanya nampak kebahagiaan orang lain, tetapi kita tidak nampak kesengsaraan mereka..

    masing2 dengan ujian masing2.. (",)

    ReplyDelete
  4. Salam,mashaAllah,coretan yang menarik,
    Tuan blog,saya menjemput saudara untuk memberikan pandangan terhadap artikel yang di tulis oleh saya.Semoga Allah swt memberikan kebaikan kepada saudara/saudari.

    ReplyDelete
  5. Salam,puan,meminta pandangan/nasihat dari wanita berkaitan artikel yang di tulis di blog saya,silalah berkongsi bersamadi blog saya...semoga Allah melimpahi keberkatan pada puan.

    ReplyDelete

awak best!!