‘Jagalah ALLAh, Allah pasti menjagamu!’

Trima KaSeH Sumer... (^.^)

Tuesday, May 17, 2011

jadi pompuan best ke tak?

BETUL KE..WAHAI WANITA..???

siapa kata jadi perempuan tu senang?

nak kena tutup sana, tutup sini

tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

perempuan, stoking pon kena pakai

cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari

komfem x tahan bertutup semua

tapi, perempuan cool jek

tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan?

siapa kata jadi perempuan tu senang?

tiap2 bulan, mesti ada penyakit

nak pergi kelas pon susah

kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit

cuba tengok budak lelaki , selamber jek

kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit

tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek

tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit

hebat kan perempuan?

siapa kata jadi perempuan tu senang?

hati ni Allah jadikan lembut betul

cepat jek sensitif

cuba tengok orang putus cinta

selalu perempuan yg paling susah nak lupa

lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru

cuba pergi wayang tengok cerita hindustan

siapa yg paling teruk menangis?

perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi

lembut tak lembut hati perempuan

tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki

hebat tak perempuan?

disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk dengan Allah

diorang cakap, Allah x adil

kenapa Allah lebihkan lelaki?

kenapa perempuan kena dengar cakap suami?

kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami?

padahal jadi perempuan tu sangatlah susah

bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan

dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg rebel

diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'

diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki

diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati

kesian kan kat diorang?

disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang

diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil

persoalannya sekarang

betul ke Allah x adil dengan perempuan?

betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa kalau bukan kaki ibunya?

betul, isteri kena ikut cakap suami

tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya

x adil lagikah Allah pada perempuan?

Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya

kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri

cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki

bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu

mashaAllah, hebatnya perempuan kan?

kenapa perempuan hebat?sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat

cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio

banyak lagu pasal perempuan kan?

contohnya macam lagu SUMAIYYAH,

jarang kita dengar lagu pasal lelaki

sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam tu sekali dekat dunia

tengok pula, bila seorang lelaki berjaya

orang akan cakap

'disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'

kita x pernah dengar orang cakap

'disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'

kan?hebat x Allah jadikan perempuan tu?

masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan

sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni

perempuan senang nak masuk syurga

tengok hadis ni

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."

(Hadis Riwayat Ahmad)

x adil lagikah Allah dekat perempuan?

oh perempuan, sedarlah

betapa sayangnya Allah dekat kita

betapa cintanya Allah dekat kita

tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah?

Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia

bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan

dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah

kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan?

14 comments:

  1. Usah mengeluh dan usah melatah..
    Kerana Tuhan kita Allah..
    Sungguh adil dan penuh hikmah..

    p/s: siapakah gerangan wanita solehah di dalam gambar tersebut?? (",)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum dik ye betul Allah SWT jadikan kita memang yang terbaik!,minta doanya ye untuk akak yang akan first time keluar masturat cuti sekolah ini!

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum... :)

    mashaAllah! mohon copy dan share boleh???

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum zai,
    hmmm tulisan yang bagus zai...akk suka baca.. =)
    neeway wanita makhluk yg hebat diciptakan oleh Allah Yang Maha Hebat...

    ReplyDelete
  5. Assalamu'alaikum.

    InsyaAllah, Allah ma-'aki.. (Allah bersamaMu) ya Ahlia teeettt..

    ReplyDelete
  6. Assalamualaykum,
    saya ada soalan nk tnya,minta maaf ganggu.saya ada seorang sahabat yang suka pada seorg ni, jd dia pun mula contact si dia dgn niat nk perkenalkn diri pd si dia. kwn sy ni jugak niat nk bgtau si sia mengenai usaha tabligh yg dia buat agar dpt lihat respon si dia.mereka hanya contact skali skala ngan formal. adakah apa yg di buat nya itu betul? mcm na nk nasihat kalau caranya tu salah? tlg beri potongan hadis or ayat al quran. sori menyusahkn...

    ReplyDelete
  7. Assalamualaykum,
    saya ada soalan nk tnya,minta maaf ganggu.saya ada seorang sahabat yang suka pada seorg ni, jd dia pun mula contact si dia dgn niat nk perkenalkn diri pd si dia. kwn sy ni jugak niat nk bgtau si sia mengenai usaha tabligh yg dia buat agar dpt lihat respon si dia.mereka hanya contact skali skala ngan formal. adakah apa yg di buat nya itu betul? mcm na nk nasihat kalau caranya tu salah? tlg beri potongan hadis or ayat al quran. sori menyusahkn...

    ReplyDelete
  8. senang jadi pompuan, syarat nye sedikit nak masuk syurga, semua nabi2 kecuali nabi Adam A.S. punya ibu yang juga perempuan.. semua cabaran yang Allah SWT bagi Allah SWT akan bagi pahala & syurga, bersyukurlah..

    LELAKI

    ReplyDelete
  9. Satu kelebihan wanita yang tiada kepada lelaki ialah ilmu PUJUK RAYU, ilmu ini menyebabkan lelaki akan mengalah, walaupun orang yang paling kejam dan Zalim saperti Firaun pun boleh tunduk dengan pujukan isterinya, betul tak..jadi gunalah ilmu ini untuk pujuk suami keluar dakwah di jalan Allah dan juga untuk buat amalan kebajikan yang mana pahalanya,untuk amalan baik yang dilakukan oleh suaminya, akan dapat 100% oleh isterinya. Untungkan,satu perniagaan yang tak pernah rugi

    ReplyDelete
  10. salam awk ...

    benar kan,,,indahnya jdi wanita..
    seindah2 hiasan dunia ialah wanita solehah..

    jom persiapkan dri jdi wanita solehah..

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum buat sume =)

    tuan fuad:
    btol tu tuan.. tapi kadang2 termelatah jugak.. iman lemah daa....

    nth la sape pompuan tu.hee.. xbpe solehah pong. kui2


    kak marina habibi:
    alhmdullilah kak.. bestnyer akak... Allah dah pilih akak... moga Allah mudahkn segala urusan akak, urusan org yg akak tinggalkn dan org yg akak akan jumpa.. moga Allah balas pengorbanan akak dengan syurga tingkat 1. =)

    syakirin:

    amik la.. saya pon amik org pnyer jgk nie.. same2 sebar.heee

    CS:

    best kn kak.. jd pompuan nie relly2 special.. tp kne jg btol2.hee..

    wanita best Allah lagiii best!


    tuan ishak zaini:

    insyaallah.. moga Allah sentiasa pndang saya..

    ustaz makin berisi nmpak.hehehe

    ReplyDelete
  12. solehah je nampaknya.. bertuah bakal suaminya.. (",)

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum sekali lagi..

    buat yang tiada nama (kawan baru):
    ni cter pasal sahabat ker pasal sape nie?hehehe...

    anda ni wanita ker lelaki?

    ehmm...pada pendapat saya. klu kawan awk tu dan si dia sama jntina go on jer la.. tapi klu lain2 jntina ape kate awk kenal kn die kt masturat lain dan biar wanita yg kenalkn benda2 nie sumer =)
    bukan aper.. klu perempuan ngn perempuan lagi sehati sejiwa. bukan sehati sejiwang. takot lain lak jadinyer..hehehe.. u paham kn mksud i.

    hadis2 saya tak la pulak awk. sory la yer.. nie pendapat jer.. saya ni mane ader ilmu.hee.. maap la yer


    tuan ibnu ahmad:
    btol tu tuan. lelaki dn perempuan ader gnjaran masing2 =)

    syukran

    pacik musa:
    best nyer nasihat pacik..

    btol tu pacik.. penting jugak kn perempuan nie..dan juga satu perniagaan yg xpenah rugi.. untung jer selalu masuk.

    mohon doa pacik utk saya jadi wanita yang baik2 =)


    ayu:
    JOM AYU! LETS START ROCKING! haha

    tuan fuad:
    hehehe... geli jer ati bc komen tuan. amin amin amin (benda baik kena aminkn banyak3) heee

    ReplyDelete
  14. 27 MAY pakcik dan makcik nak keluaq masturat 15 hari ke Aceh lami 6 pasang dari alor setaq, doa semoga allah mudahkan kami

    ReplyDelete

awak best!!