‘Jagalah ALLAh, Allah pasti menjagamu!’


Trima KaSeH Sumer... (^.^)

Sunday, December 5, 2010

cara selesaikan masalah

Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

semalam Allah bagi saya sedikit ujian.. ujian yang tak berapa besar sangat kot. tapi mampu jugak la untuk saya mnjadi seorang yang bermuka masam mencuka dan tidak membuat ape-ape kerja sepanjang hari..

benda ni start dari malam sebelumnya lagi dan saya telah melakukan satu benda yg mengejutkn akal fikiran.aper yer? rahsia ngn Allah je la bleh? tapi bila dah tido kurang la cket rase stress nyer... petang ingtkn nak gi kat jemaah. ader jemaah masturat kuar 40hari dekat-dekat ngan kawasan umah saya tapi mak lak nk balik kg. so cancel la g kt jemaah.. Allah xpilih. cian i..

mase on the way nk balik kg tu, mak lak macam-macam.. nk lalu jalan sane la cni la.. haish, jalan lak jem. adoyai.. rase mau mnjerit aje. tapi sabar... mase tgh tensen2 tu ader la plk kete lalu depan.. kt kete die ader tulis ayat seribu dinar. saya pon baca dalam hati.rase tenang cket tapi tak rase puas sangat lagi... hmm..dalam hati still bermain-main rase ketikpuasan hati ke atas bnder yang terjadi semalam..


diam seribu bahasa keadaan di dalam kereta itu..



kami mau HIDAYAT!
bila dah sampai kg, saya amik handpon, pakai earfon, pastu pasang lagu kuat-kuat..lagu pilihan, dari kumpulan Paramore  dan yang seangkatan dengannya. pastu nyanyi2.. even suara tak sedap. klu kat bilik kt umah nk nyanyi tak der r orang dengar sangat kot, ni dok kg hmm..mungkin satu kg kot dengar ader penyayi bersuara emas menyayi.





lepas tu, dah abes beberapa lagu di nyayikan, dah abes suara baru r rase lega.. lega yang amat.. rase kosong dalam dada yg tadinya sesak..

saya tahu ini bukan cara sebenar, tapi cara ini saya gunakan sejak saya mengenali laptop dan headphone, sejak di zaman u lagi... nk wat assingment pon kne pakai headfon, klu tak, alamatnya tak siap la keje.. (dengan izin Allah)

mungkin buat masa ini, Allah kurniakan cara ini kepada saya, mungkin lepas ni saya akan menyelesaikan masalah dengan lebih baik, mungkin dengan membaca Al-Quran sampai lega, atau mungkin doa nangis-nangis kat Allah... Allah yang bagi masalah, Allah juga yang ada jalan penyelesaian..

Allah maha kuasa makhluk langsung tadak kuasa...


**jangan tiru aksi ini di rumah

9 comments:

  1. salam Tuan..ana baru jer View tuan punyer blog..
    klik2 karkun punyer blog..pastu jumper lak tuan punyer blog...
    MInat jugak yer dgn Paramore..mase Paramor Live In Malysia P tak?
    macam ana...Lagu,Trend, Fesyen mmg Dah Sebati Ngan diri ini...susah betul nak ubah.
    dulu..ader skali biler time josh..habis lagu2 ana deleted kan..pastu xsampai sminggu dua..ana carik balik n download kat utube..
    Dulu kuat jugak p Gig n Jamm..tp skrg dah dpt Hidayat View kat internet jer..
    maser p kuar 4 bulan..mlm2.. abis jer taklim maulana Saad..ana merayap kat CC d Nizamuddin..org lain sibuk wak amal...ana pulak duk ketik2 keyboard...
    tp Allah pilih jugak ati yg kotor ni u jinak2 buat amal n blajar agamer..
    Insyaalh Doakan ana...

    ReplyDelete
  2. zai yg ku kenal. hehe *ingat lagu headbanging paparoach.. i tear my heart open..lalalala* :p

    ReplyDelete
  3. Salam zai..

    Ade brite trkejut nk bgtau ni...
    Insyaallah akak punya jmaah 10h msturat akan ke Kota Bharu (telah diputuskn oleh mrkz). Bayan hdyt kt sri Petaling ari sbtu (11/12/10)pstu insyaallah terus gerak ke sana. Ada lg satu jmaah dr KL nk ke sna gak pd Sbtu dpnnya (18/12/10)..

    Smoga dpt jumpa Zai kat sana. amin.

    ReplyDelete
  4. salam...

    terima kasih saudara anas kerana sudi singgah di blog saya ini..
    alhamdullilah saudara dah g ipb. kira iman kental gk r cket.susah nk d gugatkan insyaallah even still dengar banyak lagu dan pesyen dlu2 juga.
    konsert paramore xg pon. nanti addicted lak.dtg gian balik.huhu..

    moga Allah trus pilih kita dan hati-hati sahabat2 umat yg lain untuk terima hidayat. insyaallah amin..

    ReplyDelete
  5. buat anis yg kurindui di kejauhan..

    hehhe... lagu itu saya masih sgt ingt. dan paramore ni pon hasil aku copy lagu dr ko dlu la.ader gk la kenangan berpanjangan dari ko.hee..
    pe cer blog ko? asal senyap jer.

    ReplyDelete
  6. salam kakaliazuan..

    kak, saya sangat terkejut dan teruja nk jumper akak nie.. moga Allah temukan kita ye kak =)

    cakap r kt org sri petaling nak datang kota bharu.hehe

    ReplyDelete
  7. xde semangat pon nak berblog. xtau nak tulis pe. tgk la lau dtg mud menukis, will update. for now jadi silent reader je :)

    ReplyDelete
  8. anis ku syg:

    silent reader xper, jgn silent killer.hehe

    anep:

    minat la sekerat dua.heee

    ReplyDelete

awak best!!